Klantenservice

Contact

Onze klantenservice staat iedere werkdag van 10:00 tot 17:00 voor u klaar. Maar bekijk alstublieft eerst de Veelgestelde Vragen. De meest voorkomende vragen staan hier namelijk al beantwoord en u hoeft in dat geval niet op een antwoord van ons te wachten!

Met verdere opmerkingen of vragen die nog niet zijn beantwoord onder deze 'veel gestelde vragen' zijn wij te bereiken via: 

Het ticketsysteem (zie het formulier)
Ons emailadres: klantenservice@Huisdierzaak.nl.

Wij kunnen u het beste en het snelst helpen als er via het formulier contact met ons wordt opgenomen. Vervolgens zullen wij hier zo snel mogelijk op terugkomen.
 

Ticket Aanmaken

 

KvK-nummer: 58992081
Btw-identificatienummer: NL853270016B01

Veel gestelde vragen

1.Bestellen

1.1 Hoe plaats ik een bestelling?
1.2 Waarom een account aanmaken? 

2.Betalen

2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?

3.Verzending

3.1 Wat zijn de verzendkosten?
3.2 Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
3.3 Één of meer artikelen van mijn bestelling zijn ‘in backorder’ gegaan. Wat nu?
3.4 Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
3.5 Kan ik op een ander afleveradres de order laten bezorgen?
3.6 Wat als ik niet thuis ben?
3.7 Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

4.Retourneren & Ruilen

4.1 Ik heb het verkeerde product besteld of ontvangen. Wat moet ik doen?
4.2 Ik ben niet tevreden met het bestelde product, wat nu?
4.3 Het door mij bestelde product is defect, wat nu?
4.4 Moet ik verzendkosten betalen als ik iets retourneer?

5.Garantie

 

1 Bestellen

1.1 Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen via onze website is eenvoudig:

a. Zoek het product dat u wenst te kopen

Een product is eenvoudig op twee manieren op te zoeken: Via de zoekfunctie (type hier simpelweg het product in) en via het menu boven aan iedere pagina van onze webshop. Alle zoekresultaten zijn vervolgens te filteren op bijvoorbeeld merk en prijs in het linkermenu. Wij tonen u dan alle artikelen die voldoen aan de door u opgegeven kenmerken. Klik vervolgens op het plaatje van het product voor meer informatie over dat product.

b. Voeg het artikel toe aan de winkelwagen
Met de knop ‘in winkelwagen’ wordt het artikel vervolgens in uw winkelwagen geplaatst. Het product wordt dan zichtbaar aan de winkelwagen toegevoegd. Deze winkelwagen ziet u rechtsboven aan iedere pagina van onze webshop.

c. Afrekenen
Om de bestelling af te ronden klikt u in de winkelwagen (rechts boven aan iedere pagina op Huisdierzaak.nl op de knop ‘GA DOOR NAAR AFREKENEN’. Vervolgens wordt u naar de ‘check out’ geleid waar wordt gevraagd om uw naam, adres en woonplaats. Indien gewenst heeft u hier ook de mogelijkheid om een account aan te maken zodat bij een volgend bezoek niet opnieuw alle gegevens hoeven te worden ingevuld (zie vraag 1.2 op deze pagina).

Vervolgens geven wij een overzicht van de verzendkosten en maakt u een keuze voor de manier waarop de bestelling betaald wordt. (meer informatie over de verzendkosten en betaalmethodes vindt u ook op deze ‘veel gestelde vragen’ pagina)

d. Bevestigen
Als laatste controleert u de bestelling nog een keer en vervolgens kan deze worden bevestigd. Vervolgens wordt u via een beveiligde connectie naar de betaalmethode van uw keuze geleid. Hier vindt de daadwerkelijke betaling plaats. (als er voor iDeal is gekozen is dit de veilige betaalomgeving van uw eigen bank)

Op het moment dat de betaling bij ons bevestigd is zullen wij zo snel mogelijk tot uitlevering over gaan. Wij versturen alle orders nog dezelfde dag wanneer deze voor 17:00 uur binnen zijn. 

Uiteraard houden wij u goed op de hoogte van het verdere proces met e-mails over de levering en een track & trace code waarmee de bestelling tot aan uw voordeur kan worden gevolgd.

1.2 Waarom een account aanmaken?

Wanneer u een bestelling afrondt bieden wij op deze zogenaamde ‘check out’ pagina de mogelijkheid om als gast af te rekenen of om een account aan te maken.

Als u een eenmalige bestelling plaatst en geen account wilt aanmaken is dat geen enkel probleem. Negeer de mogelijk tot het aanmaken van een account dan en rondt uw bestelling op de normale wijze af.

Maar wanneer u verwacht vaker een bestelling te gaan plaatsen op Huisdierzaak.nl dan geven wij u de optie om een account aan te maken. Het voordeel is dat bij volgende bestellingen dan alleen uw e-mailadres en wachtwoord ingevuld hoeven te worden. De rest wordt dan automatisch voor u aangevuld. Uiteraard zijn deze gegevens op ieder moment te wijzigen.

Een account biedt ook de mogelijkheid om alle bestellingen terug te zien en reeds bestelde producten met 1 druk op de knop nogmaals te bestellen, zonder deze eerst weer op de site op te moeten zoeken.

 
2 Betalen

2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Huisdierzaak.nl biedt u verschillende betaalopties:

iDEAL (gratis)
U kunt direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen via uw eigen bank. Er wordt afgerekend in de vertrouwde betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Bij deze betaalmethode worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Bancontact (gratis)
Voor Belgische klanten hebben wij een overeenkomst gesloten met Bancontact. Onze klanten kunnen via deze methode betalen in de hun bekende betaalomgeving.

AfterPay (1,50 euro)
Het is ook mogelijk om te kiezen voor achteraf betalen. Deze betaling worden uitgevoerd door het bedrijf AfterPay. Dat betekent dat wanneer u een bestelling plaatst met deze betaalmethode, dat wij direct worden betaald door AfterPay en dat u vervolgens na ontvangst van de bestelling de factuur voldoet aan AfterPay.

PayPal (gratis)
Met een PayPal account kan er snel en makkelijk betaald worden met behulp van dat account: u hoeft alleen maar in te loggen en vervolgens de betaling te bevestigen. Wij rekenen geen extra kosten voor betalingen via PayPal.

Wanneer u voor het eerst betaalt met AfterPay is het maximale bedrag van de bestelling 150 euro. Indien u al bekend bent met AfterPay is het maximale bedrag 300 euro.

Het bedrag van de bestelling dient binnen 14 dagen aan AfterPay te worden voldaan en zij zullen zelf contact (per email) opnemen om uit te leggen hoe u het beste aan AfterPay kunt betalen.

Als u kiest voor achteraf betalen accepteert u de daarbij behorende algemene voorwaarden. (deze zijn opgenomen in de algemene voorwaarden van Huisdierzaak.nl)

 
3 Verzenden

3.1 Wat zijn de verzendkosten?

Alle pakketjes worden in Nederland via PostNL uitgeleverd. Wij rekenen 6,95 euro tot een bestelbedrag van 21 euro, bij een bestelbedrag vanaf 21 euro tot 50 euro betaalt u 4,95 verzendkosten en vanaf 50 euro is de verzending gratis.

U vindt een overzicht van de kosten die wij in rekening brengen op Verzending.

Ook als u met een order van meer dan 50 euro in de categorie ‘gratis verzending’ valt, zullen wij altijd een overzicht van de kosten geven voordat een bestelling definitief is.

3.2 Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wanneer de bestelling op een werkdag voor 17:00 is geplaatst, wordt deze nog dezelfde dag bij ons opgehaald om de eerstvolgende dag bij u thuis te kunnen bezorgen. Dankzij de MijnPakket service van PostNL kunt u bij ons zelf bepalen wanneer en hoe laat u uw bestelling in ontvangst neemt!

Een enkele keer kan dit langer duren. Mocht u na 3 werkdagen de bestelling nog niet hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via het ticketsysteem. Leveringen naar Belgie nemen standaard gemiddeld 2 werkdagen in beslag.

3.3 Één of meer artikelen van mijn bestelling zijn ‘in backorder’ gegaan. Wat nu?

Alle producten die op Huisdierzaak.nl bestelbaar zijn hebben we ook daadwerkelijk op voorraad. Er zit alleen wel altijd een korte tijdsperiode tussen het moment dat de order binnenkomt en het moment dat deze voor u wordt verpakt en verstuurd. In een enkel geval raakt een artikel in die periode uitverkocht waardoor we u helaas dat artikel niet binnen de normale levertermijn kunnen leveren.

Zonder tegenbericht bestellen we dit artikel in zo'n geval direct bij de groothandel en leveren het u zo snel mogelijk na (dit noemen wij de 'backorder'). Als uw bestelling uit meerdere artikelen bestaat waarvan een deel wel op voorraad is, dan leveren we dat deel uiteraard gelijk uit. Het nabestelde deel wordt dan in een 2e levering nabezorgd (uiteraard zijn de extra verzendkosten voor ons!). Indien wij niet binnen 60 dagen kunnen naleveren informeren wij u hierover en storten we het aankoopbedrag terug voor het deel dat we niet kunnen naleveren.

Als u niet wilt dat wij naleveren dan kunt u ons dat laten weten via klantenservice@Huisdierzaak.nl. Wij zullen de order dan sluiten voor het na te leveren deel en het overeenkomstige bedrag terugstorten of van de rekening aftrekken (in het geval van AfterPay)


3.4 Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Bestelde producten worden netjes ingepakt en in een stevige doos verzonden via PostNL voorzien van een track&trace code.


3.5 Kan ik op een ander afleveradres de order laten bezorgen?

Dat kan zeker. Het kan bijvoorbeeld erg handig zijn om de bestelling op uw werk te laten bezorgen gedurende de week. Uiteraard is het ook mogelijk om een pakketje als cadeau bij iemand anders te laten bezorgen.


3.6 Wat als ik niet thuis ben?

Als u niet thuis bent wanneer het pakje wordt aangeboden, zal het de dag erna nogmaals worden aangeboden. Indien dat niet lukt zal er een ‘niet thuis’ briefje in uw brievenbus worden achtergelaten met nadere instructies. PostNL heeft een zeer gebruiksvriendelijk systeem waarmee u zelf eenvoudig kunt aangeven waar, wanneer en hoe laat de 2e levering dient plaats te vinden.


3.7 Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Dit is niet mogelijk. Om u op ieder moment van de laagste prijzen te kunnen voorzien besparen wij zo veel mogelijk op onze kosten en dat heeft als consequentie dat wij alleen bestellingen via internet kunnen aannemen. Er wordt wel snel geleverd en dat kan zowel op uw werk als bij uw thuis zijn.


4 Retourneren & Ruilen

4.1 Ik heb het verkeerde product besteld of ontvangen. Wat moet ik doen?

Wanneer u een verkeerd product heeft besteld of ontvangen, neem dan even contact met ons op via klantenservice@Huisdierzaak.nl. Wij zullen u vervolgens voorzien van de juiste retourinstructies. U wordt aangeraden dit formulier in te vullen alvorens u een product retour stuurt, dan zijn wij reeds op de hoogte van uw retour voordat deze bij ons arriveert.

Het is belangrijk dat het product niet zonder verdere aankondiging wordt teruggestuurd! Wij werken met een enorm magazijn en wanneer uw retour niet wordt verwacht kunnen we deze niet identificeren en dan kan het pakket niet worden aangenomen.

Wij raden u altijd aan om een artikel alleen retour te sturen wanneer deze is voorzien van een track&trace code. Zonder deze code is het in geval van verlies onmogelijk om vast te stellen wat er met een pakje is gebeurd en deze zendingen zijn dan ook voor uw eigen verantwoordelijkheid.


4.2 Ik ben niet tevreden met het bestelde product, wat nu?

Mocht een product niet aan uw verwachting voldoen, dan bieden wij de mogelijkheid om het aangeschafte artikel te ruilen of te retourneren. Dit moet echter wel binnen 14 dagen na ontvangst worden besloten. U zult begrijpen dat een product alleen compleet en onbeschadigd geretourneerd kan worden, het liefst zoveel mogelijk in of met de originele verpakking.

Het is belangrijk dat het product niet zonder verdere aankondiging wordt teruggestuurd! Wij werken met een enorm magazijn en wanneer uw retour niet wordt verwacht kunnen we deze niet identificeren en dan kan het pakket niet worden aangenomen. U wordt aangeraden dit formulier in te vullen alvorens u een product retour stuurt, dat zorgt voor een soepele afhandeling van uw retour.

Het aankoopbedrag wordt vervolgens binnen 14 dagen teruggestort.

Wij raden u altijd aan om een artikel alleen retour te sturen wanneer deze is voorzien van een track&trace code. Zonder deze code is het in geval van verlies onmogelijk om vast te stellen wat er met een pakje is gebeurd en deze zendingen zijn dan ook voor uw eigen verantwoordelijkheid.

4.3 Het door mij bestelde product is defect, wat nu?

Wanneer het door u bestelde artikel na ontvangst een defect blijkt te hebben, vragen we u allereerst om hiervan een melding te doen met foto's en beschrijving van de beschadigingen via klantenservice@Huisdierzaak.nl. Wij proberen met deze informatie vervolgens zsm een passende oplossing voor u te vinden.


4.4 Moet ik verzendkosten betalen als ik iets retourneer?

Indien u een bestelling retour zendt zijn de verzendkosten in principe voor uw eigen rekening. TENZIJ u heeft betaald met PayPal. In dat geval betaald PayPal namelijk uw retourkosten terug!  Deze regeling heeft PayPal helaas alleen voor Nederlandse klanten. Let wel op dat dit verder buiten ons omgaat. De aanvraag en terugbetaling vindt direct plaats tussen PayPal en u. Leest u hier verder.

Wij raden u altijd aan om een artikel alleen retour te sturen wanneer deze is voorzien van een track&trace code. Zonder deze code is het in geval van verlies onmogelijk om vast te stellen wat er met een pakje is gebeurd en deze zendingen zijn dan ook voor uw eigen verantwoordelijkheid.


5 Garantie

5.1 Hoe lang is de garantie op mijn product en wat houdt de garantie in?

Op alle gebruiksartikelen die u aanschaft via Huisdierzaak.nl zit een fabrieksgarantie van 6 maanden bij normaal gebruik. Dit houdt in dat geleverde producten die gebreken vertonen kosteloos door de fabrikant worden hersteld. Uiteraard moet u kunnen aantonen dat het gebrek binnen 6 maanden na aanschaf is ontstaan en dat deze het directe gevolg zijn van de onjuistheid of ondeugdelijkheid van de gebruikte materialen. Als u gebruik wilt maken van de garantie, dan verzoeken wij vriendelijk om eerst contact op te nemen via klantenservice@Huisdierzaak.nl of via het contactformulier op deze site.


5.2 Ik wil aanspraak maken op garantie. Wat moet ik doen?

Wanneer u gebruik wenst te maken van de garantieregeling, vragen wij u allereerst om contact op te nemen via klantenservice@Huisdierzaak.nl of via het contactformulier op deze site.

Vervolgens zullen de volgende stappen worden doorlopen:

1.Indien van toepassing, vragen wij u om foto's van het probleem en om uw originele ordernummer.
2.U ontvangt van ons een retouropdracht waarmee PostNL of DPD het artikel gratis bij u komt ophalen.Veelal is dat 2 of 3 werkdagen nadat u de retourbon van ons heeft ontvangen. Helaas kunnen PostNL en DPD voor ophaalopdrachten niet de exacte dag garanderen. Mocht u niet thuis zijn dan ontvangt u een niet-thuis briefje met nadere instructies.
Als het artikel liever zelf retourneert is dat na overleg ook mogelijk. Wij vergoeden u dan achteraf de standaard PostNL pakketkosten (6,95 euro) wanneer u ons de kwitantie doorstuurt.
3.Na ontvangst wordt het artikel door ons bekeken in het kader van uw garantieclaim.
4.Wanneer het inderdaad een garantiezaak is, ontvangt u zsm van ons een vervangend nieuw artikel.
Mocht er geen sprake zijn van een garantiezaak, dan ontvangt u het originele artikel weer terug. De verzending is in dat geval voor uw eigen rekening, overlegt u daarom altijd met ons via klantenservice@Huisdierzaak.nl voordat u iets opstuurt.


Klachten

Heeft u een compliment of een klacht? Neemt u dan contact met ons op via klantenservice@Huisdierzaak.nl. Indien dat nodig is zullen wij zsm actie ondernemen en/of contact met u opnemen. U krijgt direct een ticket-nummer waarnaar u kunt verwijzen in toekomstige correspondentie. Binnen 24 uur geven wij sowieso aan, hoe we uw klacht verder gaan behandelen (in het geval we niet direct een oplossing kunnen bieden). 

In het geval van een klacht heeft u ook de mogelijkheid om gebruik te maken van bemiddeling door de Stichting Webshop Keurmerk. Deze organsatie kunt u vinden op de volgende url: Keurmerk.info. Mocht deze bemiddeling niet tot het gewenste resultaat leiden dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie Webshop van de SGC (www.sgc.nl)